FRA IDÉ TIL KONSEPT

Hva er et godt konsept? Og hva skal til for å skape en helhet i markedskommunikasjonen? Det vet våre konseptutviklere. 

Kreativitet og strategiske valg er helt avgjørende for å konkurrere om og fange kundenes oppmerksomhet.
Et konsept er rett og slett en gjennomtenkt idé med en tydelig plan for hvordan man skal nå målene med idéen. 

Markedsstrategien legger grunnlaget for hva som skal kommuniseres, til hvem og hvordan - og et godt konsept er med på at dette gjøres på en effektiv og virkningsfull måte. 

I IDÉ har vi egne konseptutviklere som er eksperter på å ta utgangspunkt i et ønske eller en idé fra kundene, som ender i et tydelig konsept. For å utvikle et konsept som treffer bra for merkevaren, ønsker vi å være med så tidlig som mulig i idémyldringen - slik at vi kan se hele bildet og bygge konseptet sammen med kunden. 

Pepsi max produkter
Pepsi max konsept
Konseptutvikling fra ide til konsept
Fra ide til konsept

EN PROSESS, EN PARTNER

 

Vi er totalleverandøren som hjelper dere fra IDÉ til ferdig konsept!
Våre konseptutviklere hjelper dere gjennom hele prosessen, fra idé, strategi og design - til produksjon, logistikk og konsept.
 


4 tips for et godt konsept

4 TIPS FOR ET VELLYKKET KONSEPT

1. Hva ønsker du å oppnå?
Ha alltid et tydelig mål og delmål. Skal du bygge en sterkere merkevare eller skal du øke omsetningen? Skal du tiltrekke deg den rette ansatte eller fremme et nytt produkt? Husk alltid hva du ønsker å oppnå.

2. Hvem er målgruppen din?
Hvem ønsker du å kommunisere med? Tilpass konseptet og markedsføringen til din målgruppe.

3. Hva er budskapet ditt?
Hva ønsker vi å fortelle målgruppen? Budskapet må gjenspeile det overordnede målet for prosjektet.

4. Hva er budsjettet ditt?
Sett rammene for prosjektet og lag et budsjett som sørger for at det blir mulig å lage et konsept med en tydelig rød tråd.