SPESIALPRODUKSJON

HVA ER SPESIALPRODUKSJON?
Enkle knep som å bytte farge, størrelse og materiale på et produkt vil gi deg mulighet til å synliggjøre din bedrifts strategi, visjon, identitet og merkevare. Modifiserer du et eksisterende produkt på denne måten kaller vi det spesialproduksjon. Utvikling av helt nye produkter er også spesialproduksjon. Dette gir deg en helt unik mulighet til å bygge produktmedia inn i ditt markedsarbeid og gjøre din merkevare mer levende. 

VÅR KUNNSKAP - DIN TRYGGHET
Produksjon og ikke minst spesialproduksjon av varer krever riktig kompetanse. IDÉ hjelper deg med logistikk og planlegging, kjenner regelverk, er tilstede i produksjonen, samt sørger for at vår egen Code of Conduct etterfølges. Innkjøpsavdelingen i IDÉ House of Brands jobber tett med produsentene slik at vi opprettholder langsiktige leverandørkontakter. Vår kvalitetsansvarlig sørger for at dine produkter kan spores, at de ikke inneholder farlige kjemikalier og at de er merket i henhold til lovpålagt produktmerking. 

Hvordan jobber vi?

Våre kunder kommer ofte til oss med en god IDÉ, et ønske om å oppnå noe. En IDÉ kan være alt fra en produktlansering, til merkevarebygging til en del av en intern strategi. Felles for ideene er at det er et mål som skal nåes. For å nå et mål treger man virkemidler, man må bygge et konsept rundt ideen for å kommunisere den på best mulig måte til mottaker. Når denne helheten kommuniseres riktig så vil mottaker ikke bare huske budskapet ditt og føle at dette er løsningen på et problem, men forhåpentligvis vil den bringe positive assosiasjoner til din merkevare. Se våre 4 tips om hvordan du bygger et konsept her.
Når vi bygger konsepter med våre kunder ønsker vi å jobbe målrettet og kreativt. For å skille seg ut i dagens marked så må man ha en tydelig profil og denne profilen kommuniseres best gjennom skreddersydde produkter. .

 

Strandus og Bjørnis
Vi har ved flere anledninger levert spesialproduserte maskoter til kunder som kommer til oss med en IDÉ og et ønske. Sammen med tegneseriedesigner hos Egmont har vi satt opp skisser i samarbeid med kunden. Flere typer dyr/figurer i forskjellige situasjoner. Sammen med kunden velger vi hvilken maskot som passer best til det de ønsker å kommunisere, skal maskoten skape god stemning, skal den reflektere lokale verdier eller skal den kommunisere bedriftens verdier.
Vi har laget både Bjørnis for brannvesenet i Trondheim, som skal fungere som en trøst for barn i møte med brannvesenet og vi har laget Strandus som går rundt på Strandtorget kjøpesenter og sprer glede hos barn og andre besøkende. Målet kan være helt forskjellig, men produktet det samme tilpasset behov. Disse figurene lages etter skisser og kan tilpasses akkurat de ønsker som du som kunde har. Figuren kan igjen brukes i flere anledninger for å skape den røde tråden i markedsføringen din.
En nøkkelring, en caps, luer, tegneblokker osv.

«Strandus har vært en suksess fra den dagen han ankom Strandtorget. Fra navnekonkurranse til første dag har han han vært kjempepopulær blant barna og mange har lagt turen til oss for å hilse på. Bare fantasien setter grenser for hva vi kan benytte han til, både i kommunikasjon og som aktivitet på senteret og eksternt, samt ift tilleggsprodukter som barna kan få med seg»