Vår historie

1987
Morten Pedersen og Lasse Lauritzen etablerer IDÉ House of Brands. Omsetning første år på 3,9 millioner og et overskudd på hele 307,-.

 

1988
Omsetningen dobles året etter, og ender på 8 millioner med et overskudd på 250 000 kr.

 

1989-1993
Eventyret fortsetter, og både omsetning og antall ansatte øker.
I 1993 ble 26,5 millioner og har 11 ansatte.

 

1994
Det store OL-året i Norge. IDÉ har store leveranser med ryggsekker, capser, pins og tekstiler til næringslivet som feirer gulldager i Lillehammer. Omsetningen dette året ender på 29,8 millioner.

 

1995
IDÉ passerer 30 millioner i omsetning, og er med sine 11 ansatte en stor aktør i profilmarkedet i Norge.

 

1996-1999
Konsolideringsår hvor omsetningen stiger opp til 38,8 millioner. Egenkapitalen øker jevnt og trutt. Antall ansatte stiger også, denne gang til 16 ansatte og ledelsen ser seg om etter egnet tomt for å utvikle konseptet.

 

2000
"Milleniumsåret" og IDE passerer 43 millioner i omsetning. IDÉ kjøper opp Organisasjonsprofil og M. Klebs & co.

 

2001
IDÉ flytter inn i eget bygg i januar. IDÉ-huset er nå en realitet. Med eget trykkeri og en stab på over 30 ansatte. Det opprettes avdelingskontor i Stavanger og Trondheim. Omsetningen stiger til utrolige 80 millioner.

 

2002
Høsten dette året opprettes det avdelingskontor også i Bergen. Omsetningen blir 82 millioner dette året.

 

2003
Om morgenen den 16. desember, kl 09.45 passeres IDÉ 100 millioner i omsetning. Innen utgangen av året stanser denne på totalt 104 millioner, 20 prosent over budsjett. Dette med samme besetning som året før som nå er på ca 40 personer. Bransjen generelt rapporter om et litt tungt år.

 

2004
Januar starter fantastisk, med firmaets største enkeltordre noen gang: 3 330 000,-. Nytt avdelingskontor opprettes på Lillehammer. Stavangeravdelingen får Norges flotteste showrom. I november setter vi igjen omsetningsrekord, og vi selger mer vin og julemat enn noen sinne. Nyttår skytes inn med en stab på 45 personer med en omsetning på 114 millioner.

 

2005
Igjen et år med "Best Ever", og en omsetningen på 128 millioner. Osloavdeling flytter til 8. etasje i GlasMagasinet med brask og bram den 1. mai. Lokalene er utrolig bra og kundene har vært kjempefornøyde med våre 800 m² utstillingslokaler. Store nye anbud er vunnet og året har gitt oss ny ballast inn i 2006.

 

2006
Nytt av året er avdelingskontor i Tønsberg og datterselskap i Stockholm. Navnet endres til IDÉ House of Brands og vi teller nå 65 ansatte. Ny omsetningsrekord med snaue 200 millioner.
 

 

2007
Året startet med en flott januarmåned og etablering av IDÉ i Danmark. Vi åpner også nye avdelinger i Gøteborg og i Malmø.

 

2008
Vi flytter inn i nytt showroom i Stockholm i januar. I mars var IDÉ med å sponse Birkebeinerrennet. 1. august åpner vi nytt kontor i Kolding, Danmark.

 

2009
Året startet med nytt datterselskap i Helsinki, Finland. Her jobber to erfarne firmaprofilerere, som siden er blitt 15 stykker. Året blir et "vanskelig" år, men vi klarer å holde fokus og vinner mange nye, store anbud. Omsetningen ble igjen "best ever" og gruppen passerte 260 millioner NOK i omsetning.

 

2010
Igjen " best ever" med en omsetning i Norge på drøyt 225 millioner NOK. Sverige SEK 40', Finland EURO 8' og Danmark DK 12 mill. Totalt nærmer IDÉ-group seg 300 milloner grensen. Antall ansatte har nå økt til ca 95 personer. En del organisatoriske forandringer ble gjort og optimismen for det nye året er stor!

 

2011
I desember ligger vi ann til å toppe det hele med drøyt 280 millioner i Norge. Sverige nærmer seg 50 mill, Finland og Danmark 20 millioner hver. Totalt er da IDÉ gruppen på utrolige 360 millioner NOK, og er med det Europas største privateide profilhus. Igjen "best ever"!

 

2012
Trenden med "best ever" fortsetter, og vi klarer det igjen dette året. Showrommet i Oslo utvides, og vi åpner dørene til 7.etasje på GlasMagasinet i Oslo. Oslo kontoret er dermed utvidet til 1600m2 og vi har nå bransjens flotteste showroom fordelt på 2 etasjer. Vi feirer vårt 25 års jubileum sammen med våre kunder på Rockefeller i Oslo, og DDE sørger for at kvelden blir et minne for livet. Vi ekspanderer vårt kontor i Bergen og Sandefjord samt åpner nytt showroom i Ålesund.

 

2013
Vi flytter vårt sentrallager til Langhus, hvor over 60 av våre avtalekunder sine varer lagres. Ny hjemmeside blir lansert med en voksende og omfattende produktdatabase.

 

2014
Vi åpner nye kontor i Esbjerg - Danmark og Tampere - Finland. IDÉ-gruppen bytter til nytt moderne ERP system i alle land.

 

2015
IDÉ House of Brands kjøper opp det finske selskapet Wulff Liikelahjat Oy og deres 15 ansatte. Får da kontor i de finske byene Lahti, Oulu, Kuopia og Åland. Totalt er IDÉ-konsernet nå 140 ansatte.

 

2016
Etter ett par år med nedbemanning i oljebransjen, som rammet våre avdelinger i Stavanger og Bergen ble 2016 ett år etter budsjett med solide resultater i Norge. Danmark leverer også etter budsjett og endelig ble det positive tall i Finland etter kostbare kjøp i 2015. Vi ender opp med en omsetningen på over 50 millioner på våre finske avdelinger. Vårt nye ERP system integrert i alle land fra 2017, alik at vi igjen har et felles system. Dette vil effektuere hverdagen vår, vi gleder oss til nye utfordringer i 2017!

2017
I 2017 feiret vi 30 års jubileum og hadde igjen et «best ever» år for hele IDÉ-gruppen! I desember ble en ny milepæl nådd - totalomsetningen oversteg 400 millioner NOK! I løpet av året ble også våre ISO-sertifikater oppgradert til de nyeste versjonene (IS0 9001: 2015, ISO 14001: 2015). Igjen får vi bevist at vårt engasjement for bærekraft og vårt tilbud i markedet er sterkt og markedsledende.